Logo: tips en trends

Logo: tips en trends voor 2017. Wat is een hip logo? Maar eerst: Wat is een logo eigenlijk? Dit zegt wiki erover: ’Een beeldmerk of logo is een grafische uiting die met een bedrijfs- of productnaam of een organisatie geassocieerd wordt. Een beeldmerk is bijvoorbeeld een woordmerk, een kleine afbeelding, lettermerk, monogram, embleem, zegel of mascotte. Hieronder meer.

Logo-huisstijl

Als je een logo hebt, kun je die voor al je reclame-uitingen gebruiken. Je creëert hiermee een uniforme uitstraling naar de klant. Al die uitingen samen, noem je een huisstijl.  Lees hieronder meer over de nieuwste trends, maar eerst een aantal tips waar je bij het ontwerpen van een logo rekening mee moet houden.

Doelgroep

Wat zoekt je doelgroep bij jou? Het is belangrijk dat je weet wat je doelgroep bij jou zoekt. De boodschap die je wilt uitdragen is het belangrijkste aspect van je logo. Het is mooi als je iets van wat je doet, kunt terugvinden in het logo. Een goed logo zorgt voor herkenning en draagt bij aan naamsbekendheid en identiteit. Bovendien onderscheid je je ermee van anderen.

Metafoor

Kopieer geen plaatje. Een plaatje of een idee kun je zien als een hulpmiddel bij het ontwerp. Daarvan maak je een beeld of een metafoor. Een logo is creatief en uniek en daarmee anders dan anders, een logo maakt verschil.

Letters

Tegenwoordig kun je veel letters kiezen. Niet alleen op je logo, visitekaart en je flyer, maar ook op je website. Visitekaart, flyer en website kun je een uniforme uitstraling geven door de letters. En er komen elke dag nieuwe letters bij. Vaak gratis. Letters zijn erg verschillend. Het is essentieel om letters te kiezen die bij elkaar passen en goed combineren met een merk of zegel.

Logotrends voor 2017

De nieuwste logotrends vind je op https://webdesignledger.com/9-logo-design-trends-keep-eye-20. Mooi is dat beeld en tekst zo prachtig bij elkaar passen: Hieronder kun je zien welke logo’s ik mooi vind.

Welk logo vind jij het mooist?

Loading...