Rood vlees op je mobiel…

door | 30 jun 2020

Over de nieuwe website van Doctor Carnivoor en de noodzaak van mobiele stijlen.

In de afgelopen weken heeft jei-communicatie de website van Doctor Carnivoor afgerond samen met een logo en visitekaarten. Bij de website hebben we veel aandacht voor mobiele stijlen. Waarom? Omdat mobiele stijlen een belangrijke factor zijn voor de gebruiksvriendelijkheid (UX). Je wilt dat teksten leesbaar zijn en niet van je scherm aflopen én je wilt een uniforme lay-out. Lees hierna meer over jei en de mobiele stijlen. Nu eerst wat meer over de website van Doctor Carnivoor.

rood-vlees

Doctor Carnivoor is de website van de orthomoleculaire praktijk van Richard de Boer. Doel van zijn praktijk is een krachtige leefstijl voor cliënten. Hij pleit voor een carnivoordieet/oerdieet. Dit houdt in alleen dierlijke voeding eten en geen groenten en geen fruit! Zoals Richard zelf zegt: redelijk idioot toch? Echter onze voorouders deden niet anders! Zijn visie is dat onze huidige leefstijl zorgt voor veel welvaartsziekten. De mensen worden wel ouder, maar krijgen vaak meer chronische aandoeningen. Oorzaak: een slecht voedingspatroon/ongezonde leefstijl. Hij wil de mensen wakker schudden en motiveren om gezonder te leven. Dit kan onder andere door het carnivoordieet, door biohacking en eventueel door voedingssupplementen. Hij kijkt naar wat je eet en hoeveel, je slaapkwaliteit, je lichaamsbeweging en hoe je werkpatronen zijn. Voor meer informatie, kijk op de zeer interessante website van Doctor Carnivoor.

Nu iets meer over de mobiele stijlen op een website. Wat zijn mobiele stijlen ook al weer en waarom zijn die zo belangrijk?

jei-communicatie - mobiele stijlen-02
jei-communicatie - mobiele stijlen-03

Mobiele stijlen/instellingen

Het woord zegt het al: stijlen voor je mobiel. Meer dan 50% van de internetbezoekers kijkt via mobiel. En net als pc’s en laptops zijn mobieltjes er in vele soorten. De instellingen voor een website op je mobiel zijn hierdoor ook zeer verschillend. Als webdesigner wil je dat de bezoeker goed kan lezen wat er op de website staat. Zijn de letters duidelijk? Loopt de tekst goed door? Hoef je niet in- of uitzoomen? Daar hou je rekening mee. Want, wat als de bezoeker niet kan lezen wat er staat en er geen goede look & feel is, dan klikt hij weg. Een gemiste kans! Mobiele stijlen zijn een belangrijke factor voor bezoekersaantallen/kliks.

De eerste vragen van een klant zijn altijd: Word ik gevonden? Ben ik zichtbaar? Dat hangt van veel factoren af, waaronder de mobiele stijlen. Bij jei zijn we daarom dagelijks bezig met dingen als techniek en zichtbaarheid. Wij vinden dat een website op de meest gangbare media er goed moet uitzien, zoals op een I-phone, I-pad en Galaxy en op een laptop of pc.

Hoe we dat doen? We kijken naar koppen, marges, lettergroottes en witruimtes. We maken aparte formaten voor de foto’s. Ook al is de website goed op je pc of je laptop, op een mobieltje is dat niet altijd vanzelfsprekend. We maken hiervoor aparte stijlen. Ook tabellen – zoals tarieven – een veel voorkomend onderdeel op een website – maken we goed schaalbaar zodat je die zelfs goed kunt bekijken op een van de kleinste mobieltjes.

Voordat de website live ging, hebben we Richard de Boer gevraagd om zijn website te laten bekijken door vrienden en bekenden. Iedereen gebruikt nu eenmaal een ander mobieltje, laptop of pc. Na alle aanpassingen, ging de website vorige week live. Een mooi project!

In deze woelige tijden is er veel te zeggen over van alles: Voor of tegen de viruswaanzin, voor of tegen rood vlees, een website ja of nee – ik ken ondernemers die het uitstekend doen zonder website – maar uiteindelijk bepaalt de klant steeds vaker online en moet de website er goed uitzien.

Wil jij meer weten, vraag vrijblijvend informatie.

00 logo-doctor-carnivoor
rood vlees
jei-communicatie - mobiele instellingen dr. carnivoor 4