Twee vrouwen met passie

door | 18 mrt 2019

Over vuur in de buurt en mooie levensmomenten

Afgelopen week ontmoette ik twee gepassioneerde vrouwen, een vuurvrouw en een bloemenvrouw.

Als eerste Trijntje de Haan, vuurvrouw. Voor haar maak ik een logo voor buurtvuur, een mooi maatschappelijk initiatief. Zij heeft veel ideeën: ze komt met een potloodtekening, een prachtige vuurvorm op steen en natuurlijke kleuren. Alle varianten van geel, groen, blauw, oranje en bruin komen langs.

Het is fijn dat zij precies weet wat ze wil. Dat maakt mijn opdracht een stuk gemakkelijker. Maar toch…. Voordat dit logo er definitief staat en voor ons allebei klopt, is er nog veel overleg. Want waar moet een logo aan voldoen?

buurtvuur logo

Sfeer en beeldgebruik, uniformiteit

Kleuren, lay-out, sfeer en beeldgebruik moeten passen bij je huisstijl, Het logo moet je gemakkelijk kunnen vergroten en verkleinen, zodat het er op briefpapier en op de website goed uitziet. Het logo moet scherp zijn (een vector). Verder vertelt je logo iets over jou en/of je bedrijf/organisatie/stichting.

Verborgen betekenis

En tot slot: het is mooi als je logo een (verborgen) betekenis heeft, lees meer over logo’s met een verborgen betekenis. Maar eerst verder over de kleuren, niet onbelangrijk.

Geen bruin!

Trijntje is duidelijk: zij wil geen bruin, want bruin staat voor passief/niet-actief. Het logo moet juist wél activiteit uitstralen: bij Buurtvuur gaat het om samen komen rond het vuur. Elkaar verhalen vertellen, samen eten en drinken en van het leven genieten. Rond het vuur ontstaat verbinding met de buurvrouw, de buurman en het buurtkind.

Na veel kijken en vergelijken, komen we er samen uit. Trijntje kan kiezen uit verschillende kleurvarianten.

kleuren in het logo

En over de betekenis

De rondjes staan voor de buurtgenoten, het symbool staat voor vuur. De kleuren van het vuur zijn een gradiënt van geel, oranje, groen (en voor de designers onder ons: ja, een gradiënt mag weer 😊 ).

Trijntje is geraakt: een dikke kus is mijn beloning.

Wil je door mij een logo laten ontwerpen of een complete huisstijl? Kijk dan eens op de website. https://jei-communicatie.nl/complete-huisstijl/

a touch of sun

Bloemenvrouw

Mijn tweede ontmoeting had ik met bloemenvrouw Inge Mulder van Flowers and Living. Zij maakt prachtige boeketten, die fleur geven aan de bijzondere momenten in het leven, een rouwboeket dat troost geeft, een trouwboeket voor een vreugdevolle dag of zomaar een boeket op de keukentafel. Inge wordt blij van elke unieke kleur, geur en vorm van een bloem en geniet ervan als het totaalplaatje klopt.

Waarvoor een training?

Inge volgt een training 1 op 1 en wil graag weten hoe de fotogalerij op haar website werkt. Op zich is dit een vrij complexe optie in haar WordPress-thema, waar we samen mee aan het werk gaan. We hebben foto’s uitgezocht en de fotogalerij met een paar mooie boeketpresentaties uitgebreid. Ze krijgt tips over https (veilige website), privacy en fotogrootte en ze krijgt een map mee als naslagwerk, zodat ze alle stappen thuis nog weer eens kan nalezen. Nieuwsgierig naar de website van Flowers and Living?

Tot slot: Wil jij zelf leren hoe je je website aanpast?

training wordpress

WordPress 1 op 1

Als het gaat om een portfolio, het plaatsen van foto’s, fotobewerking en galerijen of een webshop, ik kan je er goed mee helpen. Tijdens een training WordPress leer ik je stap voor stap hoe alles werkt en krijg je na afloop een naslagwerk mee.