Jaaa… Ik wil conversie!

door | 8 sep 2022

Over je webshop met Divi en Woo-commerce

Omdat we zelf recentelijk een aantal webshops gingen bouwen en tegen een aantal zaken aanliepen, delen we hieronder graag onze bevindingen.
Wat kun je hier lezen?
1. hoe krijgt de klant een goede gebruikerservaring?
2. hoe kun je als webbouwer een stuk efficiency bereiken in de lay-out?
3. hoe krijg je als eigenaar van de webshop meer conversie?

Klant= degene die op zoek is naar een product
Webbouwer = degene die verantwoordelijk is voor de lay-out van de website/webshop
Eigenaar webshop= de verantwoordelijke voor de structuur, gericht op conversie
Maar nu eerst iets meer over WordPress.

WordPress

De meest gebruikte software voor het maken van websites

Al onze websites maken we met WordPress, het wereldwijd meest populaire cms, een soort van tekstverwerker. Naast WordPress gebruiken wij het Divi-thema. Dit kun je zien als het jasje van WordPress. Divi creëert eindeloze mogelijkheden voor teksten, afbeeldingen, fonts, tabellen, SEO, animaties, video’s en webshops. Voor dit laatste – bij een webshop – voeg je de software van Woo-commerce (plugin) toe.

Hierna over de opties en voordelen die integratie van Woo-commerce biedt binnen Divi. En over de voordelen die de klant en eigenaar hebben bij een duidelijke structuur. Eerst naar de integratie met Woo-commerce.

Webshop en Woo-commerce

Het integreren van Woo-commerce binnen Divi

We ontdekten bij het maken van de webshops dat Woo-commerce- goed integreert met Divi. Dit geldt ook voor de lay-out. Want in de themabouwer van DIvi kun je op een gemakkelijke manier een uniforme layout maken die je met 1 klik niet alleen toepast op pagina’s en berichten, maar ook op producten en categorieën. Voor ons een mooie ontdekking!

De themabouwer bespaart je een hoop tijd, zeker als je wilt dat alles een uniforme uitstraling heeft én ook de mobiele instellingen in een keer goed staan. Een uniform beeld is meteen ook goed voor de bezoeker van je website. Een efficiencyslag dus. Hoe je dit instelt, kijk onder Divi bij Divi-themabouwer. Tot zover over de vormgeving en de uitstraling.

Nu naar het belang van een duidelijke structuur van je webshop. Doel hierbij is dat de klant op je website blijft (usability) en er conversie (omzet) ontstaat.

Structuur van Woo-commerce

Je wilt geen klanten missen

Voordat je een webshop in gebruik gaat nemen, moet je als eigenaar/gebruiker nadenken over de structuur. Daarbij heb je het over categorieën en subcategorieën.

Voorbeeld: een bedrijf die wasmachines, koelkasten, wasdrogers, centrifuges, et cetera verkoopt, zet in zijn structuur deze categorieën met bijbehorende sucategorieën. Subcategorieën zijn kwaliteiten, merken, prijzen, reviews et cetera.

De structuur is belangrijk als je conversie wilt. Een op de klant afgestemde structuur zorgt ervoor dat de bezoeker sneller het product vindt. En dus niet van de website af gaat. Zo’n open deur eigenlijk, maar hoe vaak maak je het niet mee dat je op een website zoekt naar een specifiek product en dan verdwaalt op de website en je product niet vindt?…

Samengevat:

Wil je een webshop:

– met een uniforme uitstraling,
– die gebruiksvriendelijk is voor de bezoeker,
– en die beter converteert,
maak dan in Divi met Woo-commerce gebruik van de Divi-themabouwer. En bedenk vooraf een duidelijke structuur voor de webshop.

Daarbij is een goede communicatie en uitwisseling van ideeën tussen de webbouwer én de eigenaar van van de webshop essentieel.

Uiteindelijk wil je toch conversie! 😉

Wil jij ook meer weten over Woo-commerce in Divi, laat het ons weten. We geven graag vrijblijvend advies.


Wil je gratis TIPS over websites?
Ontvang de CHECKLIST 😎
gratis e-book